レファレンス事例詳細
- 事例作成日
- 2009/06/05
- 登録日時
- 2011/04/01 02:00
- 更新日時
- 2011/04/01 02:00
- 管理番号
- H21-12
- 質問
-
解決
以下の5つの文献を入手したい。
①Han, Z.-H.(2005,February). Input enhancement: Untangling the tangles. Keynote presentation at the 27th Winter Applied Linguistics Conference, New York State Teachers of English to Speakers of Other Languages, New York.
②Han, Z.-H., Park, E. S., & Combs, C.(2005). Input enhancement: A critical meta-synthesis of the research. Unpublished manuscript, Teachers College, Columbia University.
③Berent, G. P.(2005a). Coding deaf and hard-of-hearing students' successful and unsuccessful English productions. In D. Janakova (Ed.), Proceedings 2004: Teaching English to deaf and hard-of-hearing students at secondary and tertiary levels of education in the Czech Republic (pp. 109-115). Prague, Czech Republic: Eurolex Bohemia
④Berent, G. P.(2005b). Input enhancement in teaching English to deaf and hard-of-hearing students. In D. Janakova (Ed.), Proceedings 2004: Teaching English to deaf and hard-of-hearing students at secondary and tertiary levels of education in the Czech Republic (pp. 75-87). Prague, Czech Republic: Eurolex Bohemia
⑤Berent, G. P., Aldersley, S., Kelly, R. R., Schmitz, K. L., Khalsa, B. K., Panara, J., & Keenan, S. (2005, June). Focus-on-form teaching methods promote deaf college students' improvement of English grammar skills. Paper presented at the Fourth Meeting of the English Think Tank: Literacy in the English Classroom and Beyond, National Technical Institute for the Deaf, Rochester, NY.
- 回答
-
①所在の確認に至らず
Teachers College, Columbia University.のサイト (http://www.tc.columbia.edu/)で左側メニューから[about TC]→[Faculty]→[Han, ZhaoHong]を開き[ABOUT]タブの[professional presentations]の中に研究発表用のパワーポイントの資料(ファイル形式はPDF)が掲載されている
(http://www.tc.columbia.edu/academic/tesol/Han/HanOnInputEnhancement.pdf)
②所在の確認に至らず(Teachers College, Columbia Universityサイトにも情報なし)
③WorldCatよりRTI Library (New York)に所蔵在り
Rochester Institute of technologyのサイト(http://www.rit.edu/)で検索すると概要のPDF(https://ritdml.rit.edu/dspace/bitstream/1850/2092/1/TeachingLearningBibliography2005.pdf)と研究発表用のパワーポイント資料(http://www.pen.ntid.rit.edu/ewc/engcr/E-Berent/Berent%20Seminar%20Pres.ppt)が確認できる
※National Technical Institute for the Deaf =NTID はRochester Institute of Technology =RIT のカレッジの1つ
④WorldCatよりRTI Library (New York)に所蔵在り
Rochester Institute of technologyのサイト(http://www.rit.edu/)に概要のPDF(③と同じ)と研究発表用のパワーポイント(http://www.pen.ntid.rit.edu/ewc/engcr/3-Berent/Berent%20Lecture3.ppt)が確認できる
⑤所在の確認に至らず(RITサイトにも情報なし)
- 回答プロセス
-
※以下のWeb検索についてlast access日は2009/05/20。
①以下のデータベース検索をするが、情報なし
NDL-OPAC(http://opac.ndl.go.jp/)
WebcatPlus(http://webcatplus.nii.ac.jp/)
Worldcat(http://www.worldcat.org/)
Google Book(http://books.google.co.jp/)
Library of Congress(http://www.loc.gov/index.html)
ERIC(http://www.eric.ed.gov/)
ProQuest(http://proquest.umi.com/login)
Wiley Interscience(http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/home)
Teachers College サイトに研究発表用と思われるパワーポイントファイルがあり
②以下のデータベース検索をするが、情報なし
NDL-OPAC、WebcatPlus、Worldcat、Google Book、Library of Congress、ERIC、ProQuest、Wiley Interscience
③、④NDL-OPAC、WebcatPlusなし
Worldcatで検索→③、④共にRIT Library (New York)に在り
National Technical Institute of Deaf(NTID)がRochester Institute of technology(RIT)のカレッジの1つだったので、RITサイトで検索し、③、④の概要のPDFと発表用と思われるパワーポイントファイルを発見
⑤NDL-OPAC、WebcatPlus、Worldcat、Google Book、Google Scholar(http://scholar.google.co.jp/)、Library of Congress、ERIC、ProQuest、Wiley Interscienceなし
RITサイトでも検索できず
- 事前調査事項
- NDC
-
- 障害児教育[特別支援教育] (378 9版)
- 参考資料
- キーワード
-
- Han, Z.-H.
- Berent, G. P.
- National Technical Institute of Deaf
- Teachers College, Columbia University
- Rochester Institute of technology
- 照会先
- 寄与者
- 備考
- 調査種別
- 所蔵機関調査
- 内容種別
- 質問者区分
- 大学院生
- 登録番号
- 1000083771